Facand schimbari simple, fie prin reducerea sau arderea caloriilor, procesul de slabire poate sa fie grabit

Daca te straduiesti sa pierzi in greutate, cu siguranta stii deja ca „inca putin” conteaza – inca putin in farfurie, rezulta in mai putin spatiu in haine. Sunt insa lucruri marunte pe care le poti face in fiecare zi pentru a-ti mari sansele de succes in lupta cu kilogramele.

     Daca doresti un ghid complet de nutritie, sport si motivatie il poti comanda aici :

Carte “Schimbare prin miscare” (carte+CD)

  1. Alege cu grija gustarile.

„In primul rand, fii constient de ceea ce alegi ca gustare” – afirma Emily Banes dietician la Centrul Medical Huston Northwest din Texas „acele calorii chiar se aduna”.  In loc de produsele de patiserie disponibile la orice pas, planifica-ti gustarile zilnice, sa fie compuse din putine grasimi si proteine (un exemplu bun ar fi merele unse cu putin unt de arahide). Daca numeri caloriile, putina matematica poate fi de ajutor: 0.45 kg este echivalent cu 3500 calorii. Astfel, daca tai 100 de calorii din dieta ta in fiecare zi, poti pierde pana la jumatate de kilogram intr-o luna.

  1. Renunta la condimente bogate in calorii si la zahar.

„In loc sa-ti bei cafeaua cu zahar, incearca un indulcitor” – recomanda dr Banes.

Alege sa pui mustar pe burger sau sandwich, in loc de maioneza. De asemenea, poti cere separat dresingul pentru salata pentru ca in modul asta poti controla cat de mult mananci.

  1. Sportul este cheia succesului” – afirma dr. Banes.

Persoanele care fac miscare cel putin 150 de minute pe saptamana, au mult mai multe sanse de reusita in pierderea in greutate. Urca pe scari in loc sa iei liftul, sau parcheaza mai departe si mergi mai mult pe jos. Aceste simple activitati vor arde calorii suplimentare.

  1. Anticipeaza tentatiile

Daca stii ca nu poti rezista in fata unor briose proaspat scoase din cuptor, e mai bine sa nu le ai in casa. Iar daca trebuie sa mergi undeva cu prietenii sau cu familia si stii ca va fi foarte greu sa rezisti tentatiilor, decide dinainte ce vei manca si respecta-ti decizia luata.

  1. Incearca optiunea „farfurie incarcata cu legume’’

Dr. Banes recomanda sa folosesti farfuria ca ghid pentru selectia alimentelor si portionare. Jumatate de farfurie trebuie sa fie plina cu legume. Cealalta jumatate trebuie sa fie impartita intre proteine si carbohidrati. Daca decizi sa mai mananci o farfurie, atunci opteaza pentru una plina de legume. Persoanele care consuma 5 sau mai multe portii de legume si fructe pe zi, au sanse mai mari de succes in procesul de slabire.

  1. Renunta la alimentatia de tip fast food

Un studiu efectuat pe 1713 de adulti care au avut succes in dietele de slabire, a demonstrat ca persoanele care mananca in restaurante de tip fast food, de mai putin de doua ori pe saptamana, pierd mai rapid in greutate. Atunci cand mananci totusi in astfel de locuri, opteaza pentru salate, portii mici si fereste-te de alimente prajite.

  1. Limiteaza caloriile pe care le bei

In timp ce majoritatea oamenilor inteleg faptul ca bauturile carbogazoase sunt bogate in calorii, dr. Banes a constatat ca multi nu inteleg faptul ca ceaiul indulcit si sucurile de fructe sunt lafel de bogate caloric precum sucul carbogazos. In loc de suc de fructe, este recomadat sa mananci fructul in sine.

  1. Asuma-ti responsabilitatea

Fie ca ai un partener care te trage la raspundere, un grup de sustinere sau un jurnal alimentar, este recomandat sa tii evidenta a ceea ce mananci. Iti ia cateva minute in fiecare zi, dar iti poate dubla sansele de reusita in slabire.

  1. Comanda portii mici.

Studiile arata ca persoanele care comanda portii mai mici sau impart portiile, au mai multe sanse de succes in slabire. Dr. Banes recomanda sa comanzi o portie mica, doar aperitivul, sau meniu de copii, sau pur si simplu sa mananci doar jumatate, iar cealalta jumatate sa o iei la pachet.

  1. Fii increzator in succesul tau.

Persoanele care cred cu putere ca vor slabi, au mai multe sanse de reusita. Cum reusesti sa fii increzator? Recunoaste si felicita-te de fiecare data cand iei decizii bune si cand iti atingi telurile pe termen scurt.

Aceste schimbari marunte, care sunt foarte usor de implementat, te vor ajuta in timp sa scapi de multe kilograme.

Sursa articolului: www.everydayhealth.com

Traducerea si adaptarea: Mirela Gheorghe

Daca doresti un ghid complet de nutritie, sport si motivatie il poti comanda aici :

Carte “Schimbare prin miscare”

 

RELATED ARTICLES

Leave Comments

Categories