Ceea ce mananaci are un efect major asupra greutatii tale corporale. Unele alimente, precum iaurtul cu multe grasimi, uleiul de cocos sau ouale, ajuta la slabire. Alte alimente, in special cele procesate, pot provoca adaugarea kilogramelor in plus. Iata 11 alimente, pe care te sfatuiesc sa le eviti cand vrei sa pierzi in greutate.

  1. Cartofi prajiti si chipsurile din cartofi

Cartofii in general sunt sanatosi si satiosi, insa nu si cartofii pregatiti termic prin prajire sau chipsurile din cartofi din comert. Acestia sunt foarte bogati in calorii si pe deasupra, este foarte usor sa consumi o cantitate mult prea mare. Studiile au aratat o corelare directa intre consum de cartofi prajiti si cresterea in greutate. Un studiu in particular, a scos la iveala ca o portie de cartofi prajiti, contribuie la ingrasare, mai mult decat orice alt aliment, intr-o portie similara.

Mai mult decat atat, copti sau prajiti, cartofii pot contine substantele ce cancerigene, numite acrilamide. In consecinta, e recomdat sa consume cartofii fierti.

Concluzie: Cartofii prajiti si cipsurile din cartofi sunt nesanatosi si ingrasa. Insa cartofii fierti sunt foarte sanatosi si satiosi.

  1. Bauturi cu zahar

Bauturile ce contin zahar, cum ar fi sucurile cu acid, sunt cele mai nesanatoase alegeri pe care le poti face. Cauzeaza crestere in greutate si au efecte dezastruase asupra sanatatii, atunci cand sunt consumate in exces.

Chiar daca au multe calorii, creierul nu inregistreaza bauturile ca pe alimentele solide. Caloriile lichide provenite de la zaharul in exces, nu te vor face sa te simti satul si nu vei manca mai putina mancare, pentru a compensa. Astfel, vei adauga aceste calorii goale, peste importul caloric normal. Daca vrei cu adevarat sa slabesti, trebuie sa renunti in totalitate la bauturile cu zahar.

Concluzie: Bauturile cu zahar, iti pot afecta in mod negativ procesul de slabire, iar renuntarea la aceste bauturi poate avea un impact major in obtinerea rezultatelor dorite.

  1. Paine alba

Painea alba este foarte procesata si, de multe ori, are un continut foarte mare de zahar. Are un index glicemic foarte mare si creste nivelul e zahar din sange. Un studiu efectuat pe 9267 de persoane a relevat faptul ca un consum de 2 felii de paine alba (120g) pe zi, ridica riscul de ingrasare si obezitate cu pana la 40%. Din fericire, exista multe alternative sanatoase la painea alba conventionala: diverse tipuri de paine din faina intergrala.

Trebuie totusi sa tii cont, ca toate tipurile de faina contin gluten.

Concluzie: Paine alba e facuta din faina foarte rafinata, ceea ce iti poate ridica nivelul de zahar din sange, insa poti alege, paine facuta din alte tipuri de faina.

  1. Batoane de ciocolata

Acestea sunt extrem de nesanatoase. Sunt practic o combinatie compacta de zahar, uleiuri si faina rafinata. Batoanele de ciocolata sunt bogate in calorii si sarace in nutrienti. O portie normala poate contine intre 200 si 300 de calorii, iar batoanele mari, ajung la un indice caloric mult mai mare.

Din nefericire, poti gasi aceste batoane peste tot. In magazine sunt chiar asezate strategic pentru a te tenta sa le achizitionezi. Daca iti e foarte pofta, alegele sa mananci in schimb, un fruct sau o mana de nuci.

Concluzie: Aceste dulciuri sunt foarte nesanatoase, bogate in calorii si ingrediente nocive si nu sunt deloc satioase.

  1. Sucurile de fructe

Majoritatea sucurilor de fructe pe care le gasesti in comert, nu au mai nimic in comun cu fructul in sine, sunt extrem de procesate si pline de zahar adaugat. Trebuie sa stii ca pot contine lafel de mult zahar precum bauturile carbogazoase, daca nu chiar mai mult. Sucul de fructe este lipsit de fibre si nu necesita masticatie. Asta inseamna ca un suc de portocale, nu va avea acelasi efect de satietate, precum o portocala in sine, facand astfel posibil consumul unei cantitati mari de suc, intr-un timp foarte scurt. Alege sa consumi fructele in locul sucului de fructe.

Concluzie: Sucul de fructe este bogat in calorii, zahar si sarac in fibre. E mai bine sa consumi fructul complet.

  1. Prajituri si produse de patiserie

Toate cele enumerate mai sus, sunt pline de ingrediente nesanatoase, zahar si faina procesata. Pot contine de asemenea si grasimi nesaturate artificiale, care sunt foarte nocive. Prajiturile si produsele de patiserie nu sunt foarte satioase si, cel mai probabil, iti va fi foarte foame la scurt timp dupa ce le consumi.

Daca iti e pofta de ceva dulce, alege o bucatica de ciocolata amaruie in schimb.

Concluzie: Prajiturile si produsele de patiserie, contin cantitati mari de zahar, faina rafinata si grasimi nesaturate, sunt bogate in calorii si sarace in nutrienti si nu vor asigura satietate.

  1. Alcool (in special berea)

Alcoolul contine mai multe calorii decat carbohidratii si proteinele, cam 7 calorii pe gram. Insa nu exista studii concludente cu privire la efectele de ingrasare ale alcoolului. Consumul moderat de bauturi alcoolice pare a fi acceptabil, fiind chiar corelat cu pierderea in greutate. Insa consumul excesiv de alcool este asociat cu cresterea in greutate.

Tipul de alcool pe care il consumi conteaza. Berea te poate ingrasa, pe cand consumul de vin, in moderatie, poate fi folositor in curele de slabire.

Concluzie: Daca incerci sa pierzi in greutate, trebuie sa iei in consideratie renuntarea la alcool, mai putin la vin, care poate fi consumat in cantitati mici.

  1. Inghetata

Desi este incredibil de delicioasa, poate fi foate nesanatoasa, este bogata in calorii si in cele mai multe cazuri, este plina de zahar.

O portie mica de inghetata este acceptabila din cand in cand, dar  devine o problema atunci cand consumi foarte multa la o singura portie. Ar trebui sa iti faci singur inghetata, folosind mai putin zahar si ingrediente sanatoase, cum ar fi iaurtul cu putine grasimi in combinatie cu fructe. De asemenea, incearca sa iti iei o portie mica de inghetata si sa pui restul deoparte, pentru a nu sfarsi print-un consum exagerat.

Conluzia: Inghetata cumparata din magazin este bogata in zahar, iar cea facuta de tine poate fi o alternativa mai santoasa, Sa iti aduci aminte sa respecti portiile, pentru ca e foarte usor sa consumi prea multa inghetata.

  1. Pizza

Pizza este foarte populara, dar nu uita ca se incadreaza la categoria fast food si ca pizza din comert este foarte nesanatoasa. E foarte bogata in calorii si de cele mai multe ori, contine ingrediente nesanatoase, precum faina si carne procesata.

Daca vrei sa te bucuri e o felie de pizza incearca sa faci singur acasa, folosind ingrediente sanatoase. Si sosul sa il faci tot singur, pentru ca, de cele mai multe ori, cel din coment contine foarte mult zahar. O alta optiune este sa gasesti un restaurant unde stii ca se face pizza mai sanatoasa.

Concluzie: Pizza din comert e, de cele mai multe ori, facuta folosind ingrediente rafinate si procesate. Pizza facuta in casa, cu ingrediente sanatoase, e o optiune mult mai buna.

  1. Bauturi cu cafeina, bogate in calorii

Cafeaua contine multe substante active, cea mai importanta fiind cafeina. Aceste substante iti maresc rata metabolismului si sustin arderea grasimilor, pe termen scurt. Insa adaugarea zaharului si a aromelor artificiale anuleaza toate efectele pozitive.

Combinatiile de cafea, bogate in calorii sunt lafel de nocive precum sucurile carbogazoase. Sunt pline de calorii goale, care pot echivala cu o pranz complet. Daca iubesti cafeaua, dar incerci sa slabesti, cel mai bine e sa bei cafeaua neagra simpla. Poti adauga putin lapte daca doresti, insa renunta la zahar, frisca, indulcitori sau alte arome artificiale.

Concluzie: Cafeaua neagra, simpla, poate fi foarte sanatoasa si te poate ajuta sa slabesti. Combinatiile cu cafea, ce contin ingrediente artificiale, sunt nesanatoase si te pot ingrasa.

  1. Mancaruri bogate in zahar

Zaharul, este probabil cel mai nociv ingredient in dieta moderna. Consumul lui in exces a fost corelat cu unele dintre cele mai serioase afectiuni cunoscute pana in acest moment. Produsele cu zahar adaugat, sunt pline de calorii goale, care nu asigura deloc satietate.

Exemple de alimente care pot contine cantitati masive de zahar: cereale pentru micul dejun, batoane de cereal sarace in grasimi, iaurt cu arome. Trebuie sa fim atenti in special la produsele care vin cu mentiune “fat free, sarac in grasimi”, deoarece producatorii adauga o cantitate mare de zahar acestor alimente, pentru a le oferi un gust bun, dupa ce au fost indepartate grasimile.

Concluzie: Zaharul este unul dintre ingredientele cele mai nesanatoase in dieta moderna. Multe produse, precum cele fara grasimi, par a fi sanatoase, insa sunt pline de zahar.

 

De retinut:

Cele mai nocive alimente cand vine vorba de slabire, sunt cele foarte procesate, gen fast food. Acestea sunt de obicei pline de zahar, faina rafinata si/sau adaos de grasimi.

Cand nu esti sigur, daca un aliment este sau nu sanatos, citeste eticheta. Sa fii atent si la diferitele denumiri sub care este trecut zaharul. De asemenea, tine cont si de portie. Unele alimente sanatoase, precum nucile, fructele uscate sau branzeturile, sunt foarte bogate in calorii, si poate fi usor sa consumi mai mult decat ai nevoie.

Sursa articolului : www.authoritynutrition.com

Traducerea si adaptarea : Mirela Gheorghe

 

No Tags

RELATED ARTICLES

Leave Comments

Categories