Citeste in continuare despre metodele cele mai bune prin care iti poti imbunatati metabolismul, pentru ca acele kilograme nedorite sa stea departe de talia ta.

Regula de aur o cunosti: consuma mai putine calorii si fa mai mult sport, asa vei pierde kilogramele nedorite. Insa atunci cand acul cantarului se incapataneaza sa ramana blocat si nu reusesti sa scapi de acele cateva kilograme pentru a ajunge la greutatea ideala, metabolismul tau are nevoie de un impuls. Mici schimbari in stilul tau de alimentatie, pot fi biletul catre succes. Iata cateva sugestii simple, ce provin de la experti de top, in urma studiilor recente:

  1. Mentine numarul de calorii ingerate la o valoare de peste 1200 calorii. Pare sa contrazica ceea ce ai auzit pana acum, insa mancand sub 1200 de calorii pe zi iti poti incetini procesul de slabire, dupa cum afirma dr. Keri Gans (consultant de nutritie in New York si autoare a cartii “The Small Change diet”- Dieta schimbarilor marunte). “Mancand mai putin decat are organismul tau nevoie, acesta poate intra in stadiul de infometare, stocand grasimile”- afirma dr. Gans. O femeie de 1.65m, care are o activitate fizica moderata, ar trebui sa consume intre 1400 si 1700 calorii in fiecare zi.

Aceste calorii ar trebui sa provina dintr-o varietate de nutrienti, constand din carbohidrati bogati in fibre (cereale 100% integrale, fructe si legume), proteina fara grasimi (peste, carne de pasare fara piele si muschi de vita) si grasimi sanatoase (nuci, seminte, avocado si ulei de masline).

  1. Bea ceai verde

Conform unui studiu publicat in jurnalul Phytomedicine, ceaiul verde contine indeajuns de multi antioxidanti pentru a tine racelile departe si face minuni pentru metabolismul tau. Cercetarile au relevat ca persoanele care au consumat echivalentul a 3 pana la 5 cani pe zi, in decurs de 3 luni, au scapat de 5% din greutatea corporala.  Ceaiul verde contine ECGC, un compus al plantei care stimuleaza metabolismul, afirma Rania Batayneh MPH (licentiata in Sanatate Publica), care are centre de nutritie in San Francisco, Portland, Oregon si este fondatoarea “Essential Nutrition consulting” (Consultanta in nutritie esentiala).

  1. Ridica greutati

Corpul tau mentine masa musculara prin sinteza proteinelor, care este un proces intens de ardere a caloriilor, dupa cum afirma si Brad Schoenfeld – director al Laboratorului de performanta umana la Colegiul Lehman CUNY din Bronx, New York si autor al cartii „Sculptand corpul ei la perfectie” (Sculpting her body perfect). Cercetatorii sunt de parere ca  persoanele cu masa musculara, ard 10-20 de calorii pe kilogram pe zi, comparativ cu 1 sau 2 calorii pe kilogram de grasime. Schoenfeld afirma ca „Daca tii regim fara sa ridici greutati, aproximativ 25% din greutatea pierduta va proveni din tesutul muscular. Acest lucru suprima metabolismul deoarece nu vei pierde si caloriile suplimentare pe care masa musculara le arde.” Asa ca, include de trei ori pe saptamana si ridicarea greutatilor in programul tau de antrenament, asigurandu-te ca lucrezi toate grupele musculare. Incearca sa ridici si greutati mai grele – cu miscari foarte lente – vei sti ca muschii tai lucreaza, atunci cand vei simti ca tremuri dupa doar cateva repetari. Cercetatorii de la Universitatea de Stat Wayne (SUA), au descoperit ca in timp ce organismul tau repara acei muschi suprasolicitati, metabolismul tau este stimulat pana la 3 zile dupa antrenament.

  1. Miscare, miscare, miscare!

Studiile arata ca, daca te mentii in miscare pe durata intregii zile, iti stimulezi considerabil metabolismul. „Persoanele care fac activitati diverse ce implica termogeneza, un termen pretentios ce defineste activitatea fizica zilnica, castiga mai greu in greutate, fata de cei cei petrec mult timp asezati si nemiscati”- afirma James DeLaney PhD, endiclonog la Universitatea din Pittsburg. Din acest motiv, trebuie sa iti amintesti mereu sa urci pe scari in loc sa folosesti liftul,  si sa te ridici de pe scaun macar la interval de o ora. „Aceste mici detalii, fac diferenta”.

  1. Mananca iarba de mare

E bine cunoscut faptul ca ceaiul verde ajuta la arderea grasimilor, dar poate nu stiai ca miraculoasa planta verde-smarald, are aceleasi proprietati. A fost demonstrat in teste pe animale, ca substanta numita fucoxantin, care da algelor culoare verde maronie, are efect anti-obezitate. Intreaba doctorul daca iti poate recomanda fucoxantin sub forma de suplimente. „Pacientii cu rata metabolica scazuta, care nu pot tolera fucoxantin ca medicament, il pot consuma in combinatie cu ceai verde” – Caroline J. Cederquist, Director medical al Centrului Medical de Wellness din Naples Florida.

  1. Foloseste otetul balsamic in salate

Acidul acetic din otet, declanseaza arderea grasimilor, dupa cum afirma Ann Kulze, medic, autoare a seriei de volume „Eat right for Life” (Mancanca in mod corect pentru viata). Un studiu efectuat in 2009, a scos la iveala ca pacientii obezi care au inclus otetul in alimentatia zilnica, au inregistrat scadere in greutate, grasime corporala redusa si niveluri scazute a trigliceridelor. Atunci cand consumi salate, dr. Kulze recomanda sa folosesti ca dressing, o lingurita de ulei de masline si o lingura de otet. Grasimile sanatoase din uleiul de masline te vor face sa te simti satul pentru mai mult timp, iar otetul va ajuta la arderea grasimilor.

  1. Mergi la pescuit

Acizii grasi omega-3, grasimile polinesaturate (PUFA) gasite in uleiul de peste, vor face minuni pentru metabolismul tau. „Uleiul de peste intensifica arderea grasimilor, prin cresterea eficientei hormonilor tiroidieni din celulele ficatului” – afirma Jonny Bowden, medic nutritionist si co-autor al cartii „The great Choresterol myth”(Colesterolul – marele mit). Dr. Kulze recomanda sa consumi cat de mult peste precum somon, ton, sardine si pastrav. Somonul salbatic este cel mai bun, si il poti gasi congelat sau la conserva. „In zilele in care nu consumi peste, poti lua un supliment de ulei de peste, cu acordul medicului tau”.

  1. Diversifica consumul caloric

Daca ingerezi mereu acelasi numar de calorii, corpul tau se poate adapta prin scaderea ratei metabolice. Dr. Cederquist recomanda sa incerci o dieta saraca in grasimi timp de 4 saptamani, urmata de 2 saptamani in care maresti usor consumul de proteine, grasimi si carbohidrati. „Cand revii la un plan de alimentatie mai saraca in calorii, declansezi pierderea in greutate, in loc sa intri in perioada de platou” afirma Dr. Cederequist. Asigura-te doar ca saptamanile in care consumi mai multe calorii, sa nu fie ospaturi in toata puterea cuvantului. Adauga doar cateva grame de proteina la fiecare masa si doua portii suplimentare de fructe si cereale pe zi.

  1. Consuma mai multe lactate

Substanta numita Ribosida Nicotinamida (NR), care se gaseste in lapte si alte produse lactate, ajuta la arderea grasimilor dupa cum afirma  Dr. Shawn Talbott, Director de Cercetare la SupplimentWatch Inc si autor al „Metabolic Method”(Metoda Metabolica). „O cantitate mare de NR in organism, sustine mitocondriile – unitatile celulare ce produc energie, metabolizand eficient grasimea in energie”. In studiile efectuate pe animale, suplimentele de NR reduc rata de obezitate, chiar si in cazul animalelor care sunt supuse unor diete bogate in grasimi. Adauga deci lapte in smoothie-uri, iar ca gustare opteaza pentru iaurt grecesc cu fructe.

  1. Mananca pepene rosu

Arginina, un amino acid care se gaseste in acest deliciu de vara, arde caloriile si previne depunerea grasimilor. Dr. Talbott – „Un studiu recent efectuat in A&M Texas, a descoperit ca in cazul sobolanilor carora li s-au oferit suplimente de arginina, cresterea in greutate a fost cu 30% mai scazuta”. Mult mai multe beneficii au iesit la iveala in urma acelui experiement: zaharul din sange moderat, masa musculara mai mare, mai multa grasime maro ( genul de grasime care arde calorii) si divizare de nutrienti, ceea ce promoveaza castigul de masa musculara in defavoarea grasimii. Consuma pepene rosu din belsug, include-l in bauturi si in salate de fructe.

  1. Alege organic

Studiie sugereaza ca la cresterea dramatica a ratei obezitatii din ultimii ani, au contribuit si folosirea conservantilor alimentari, cunoscuti si ca obesogeni. Cercetarile nu au relevat cu exactitate modul in care acestia functioneaza, dar cercetatorii cred ca obesogenii afecteaza apetitul si metabolismul, cauzand tranformarea ceulelor in celule grase. Asa ca alege alimentele organice, de cate ori ai posibilitatea si evita fructele si legumele care contin cantitati mari de pesticide.

  1. Fa exercitii in intervale de intensitate

Combinand intervalele de antenament rapid  – lent, iti ridici rata metabolica mai mult decat atunci cand faci un antrenament cardio constant. Dr. Kristin McGee, antrenoare si intructoare de pilates, afirma ca rata metabilica va fi crescuta chiar si la o ora dupa antrenament. Un studiu efectuat in Australia a descoperit ca femeila care mergeau pe bicicleta in intervale de intensitate, au pierdut de 3 ori mai mult ingreutate, fata de cele care au mers pe bicicleta in ritm lejer constant. Daca iti place sa mergi pe jos, poti merge normal timp de 1 sau 2 minute si apoi in ritm alert timp de 30 – 60 secunde. Repeta aceasta succesiune 10-15 minute.

  1. Opteaza pentru cafeina

E timplu sa mergi la cafenea! Un studiu publicat in Jurnalul de Psihologie si Comportament, arata ca bautorii de cafea au ritmul metabolic mai mare cu 16 procente, fata de cei care nu consuma cafea sau aleg variantele fara cafeina, deoarece aceasta substanta mareste ritmul inimii si stimuleaza sistemul nervos central. Consuma cafea pe durata intregii zile, pentru a stimula metabolismul, insa asigura-te ca ultima ceasca va fi dupa-amiaza devreme, ca nu ai probleme cu somnul mai tarziu.

  1. Adauga gheata

Exista dovezi care atesta ca daca bei apa cu gheata vei avea mici cresteri ale ratei metabolice. Tinand cont ca organismul tau mentine o temperatura de baza in jurul valorii de 37 grade Celsius, corpul tau va arde calorii incercand sa te incalzeasca dupa ce ai bau apa rece. „Discovery Health” a dedus ca poti arde pana la 7 de calorii daca urmezi regula de a bea 8 pahare cu apa rece pe zi. Ai nevoie de mai multe motive pentru a bea apa in fiecare zi? Cercetatorii de la Universitatea din Utah, au relevat ca participantii la un test, care au baut jumatate din cantitatea zilnica recomandata pe zi (4 pahare), au aratat semne de deshidratare si cu 2% mai putine calorii arse intr-o zi.

  1. Mananca un mic dejun generos

E timpul sa renunti la ovaz si lapte degresat. In schimb, alege un mic dejun bogat in grasimi, care include oua si chiar o bucata de bacon. Aceasta este recomandarea Dr. Molly Bray, autoarea unui studiu recent care arata ca o masa de dimineata bogata in grasimi iti va stimula metabolismul mai mult decat o masa saraca in grasimi si calorii. Un alt studiu publica in Jurnalul American de Epidemiologie, a descoperit ca  persoanele care consuma intre 22 si 55% din totalul caloriilor pe intrega zi, la micul dejun se ingrasa cu 77grame in 4 ani. Asta nu e deloc rau, tinand cont ca cei care consuma intre 0 si 11% in caloriile unei zile, la micul dejun se ingrasa cu 1.37 kilograme in 4 ani.

Sursa articolului : http://www.womansday.com

Traducerea si adaptarea : Mirela Gheorghe

RELATED ARTICLES

Leave Comments

Categories