Cateodata poate parea imposibil sa incepi si sa te tii de un plan de alimentative sanatos. De multe ori, oamenilor le lipseste pur si simplu motivatia de a incepe, sau de a continua. Din fericire, motivatia este un aspect pe care il poti imbunatati.

Acest articol iti prezinta 16 moduri prin care sa te motivezi, atunci cand vrei sa slabesti.

  1. Determina motivul pentru care vrei sa slabesti

Defineste in mod clar motivele, si scrie-le. Asta te va ajuta sa ramai dedicat si  motivat in a-ti atinge obiectivele de pierdere in greutate. Incearca sa le citesti zilnic, mai ales atunci cand te simti tentat sa faci ceva ce contravine planului tau de a slabi.

Motivele tale ar putea fi: preventia diabetului, sa tii pasul cu nepotii, sa arati grozav pentru un eveniment, imbunatatirea stimei de sine, sa incapi in perechea preferata de jeansi. Multe persoane incep o dieta la recomandarea medicului, insa studiile arata ca slabirea este un succes, atunci cand motivatia vine din interior.

Concluzie: Defineste clar motivele pentru care vrei sa slabesti si scrie-le. Pentru a avea rezultatele dorite, motivele trebuie sa fie personale.

  1. Trebuie sa ai asteptari realiste

Multe diete si produse dietetice, promit rezultate rapide si usor de atins. Insa, multi specialisti recomanda sa slabesti in medie intre 0.5 si 1kg pe saptamana. Daca iti stabilesti teluri inaccesibile, vei avea parte doar de frustrari si vei avea tendinta sa renunti. Pe de alta parte, daca stabilesti teluri realiste, te vei putea simti mandru.

Un studiu realizat in mai multe centre de slabire, a aratat ca femeile care si-au propus sa piarda numarul cel mai mare de kilograme, au fost primele care au renuntat la program. Vestea buna e ca o pierdere in greutate de 5-10% poat avea un impact major supra sanatatii tale. Asta inseamna, o slabire de 4-8 kg la 82 de kg, si 6-11kg la 113kg.

Aceasta pierdere de 5-10% poate sa:

  • Imbunatateasca cantitatea de zahar in sange
  • Reduca riscul de boli de inima
  • Reduca nivelul colesterolui
  • Reduca durerile de articulatii
  • Reduca riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer

Concluzie: Seteaza-ti teluri realiste, pentru a te putea bucura de sentimentul de implinire si pentru a evita suprasolicitarea. Chiar si o pierdere mica in greutate, poate avea un impact benefic asupra sanatatii tale.

  1. Focuseaza-te asupra telurilor intermediare

Multi oameni care incearca sa slabeasca, isi stabilesc doar telurile finale. In mod normal, acesta reprezinta numar de kilograme care va fi atins la sfarsitul procesului de slabire. Insa aceasta practica iti va micsora sansesle de reusita, rezultatul final iti poate parea prea indepartat, sau te vei simti pur si simplu coplesit. Este  indicat sa iti concentrezi atentia asupra telurilor intermediare, sau asupra strategiilor care te vor ajuta sa-ti atingi scopul final. Un exemplu de scop intermediar este decizia de a face sport de 4 ori pe saptamana.

Un studiu efectuat pe 126 de femei supraponderale, ce participau intr-un program de slabire, a scos la iveala ca cele care erau focusate asupra procesului in sine, aveau sanse mai mari de reusita, comparativ cu femeile care erau concentrate doar asupra rezultatului final.

Tine minte sa setezi teluri SMART (destepte). SMART e o prescurtare pentru:

  • Specific
  • Masurabil
  • Realist
  • Time based (realizabil in timp)

Cateva exemple de teluri SMART ar fi:

  • Voi iesi afara sa merg in ritm alert pentru 30 de minute de 5 ori pe saptamana
  • Voi manca patru portii de legume in fiecare zi
  • Voi consuma doar o bautura carbogazoasa

Concluzie:  Stabileste teluri SMART, pentru a te mentine motivat, in loc sa te concentrezi doar asupra rezultatului final.

  1. Alege un plan de alimentatie, care sa se potriveasca stilului tau de viata

Gaseste un program de care sa te poti tine, si nu incepe diete care nu pot fi sustinute pe termen lung. Sunt sute de diete, iar multe dintre ele se bazeaza pe reducerea caloriilor. Daca reduci numar de calorii ingerate, ai sanse mari sa slabesti, insa regimurile frecvente de tip yo-yo, reprezinta un indicator puternic de ingrasare in viitor. Asa ca, cel mai bine este sa eviti dietele stricte, care elimina complet anumite alimente. Cercetarile arata ca persoanele cu mentalitatea „totul sau nimic” au mai putine sanse sa slabeasca. In schimb, ar trebui sa-ti creezi un plan alimentar personalizat. A fost demonstrat ca urmatoarele obiceiuri te pot ajuta sa slabesti:

  • Micsoreaza numarul de calorii ingerate
  • Micsoreaza portiile
  • Ia mai putine gustari
  • Mananca mai putine alimente prajite si deserturi
  • Adauga mai multe legume si fructe in dieta

Concluzie: Alege un plan alimentar pe care sa il poti tine pe termen lung si evita dietele extreme, care promit slabire rapida.

  1. Tine un jurmal alimentar

Sa tii evidenta a ceea ce mananci este esentiala pentru motivatie si succes. Cercetarile au demonstrat ca persoanele care isi monitorizeaza consumul de alimente, au sanse mai mari de a pierde in greutate si de a se mentine.

Insa, pentru a tine un jurnal corect, trebuie sa notezi absolut tot ce mananci. Asta include mesele, gustarile si bucatelele de ciocolata pe care le-ai luat de pe biroul colegului. Poti de asemenea sa iti inregistrezi si emotiile in jurnalul alimentar. Asta te poate ajuta sa identifici anumiti factori care te fac sa mananci mai mult decat e nevoie, ajutandu-te astfel sa gaseseti cai mai sanatoase de a trece peste tulburarile emotionale. Poti sa tii un jurnal pe hartie, sau sa folosesti o aplicatie pe telefon. Ambele varianta sunt eficiente.

Concluzie: Printr-un jurnal, poti sa iti urmaresti progresele si sa identifici cauzele ce declanseaza mancatul irational. Poti folosi un site, pix si hartie sau o aplicatie pe telefon.

  1. Sarbatoreste-ti succesul

Slabitul este dificil, asa ca sarbatoreste fiecare etapa, pentru a te mentine motivat. Fii fericit atunci cand atingi un tel. Social media sau paginile dedicate slabirii, sunt locuri grozave in care poti sa gasesti sprijin si unde poti sa impartasesti rezultatele pozitive. Sentimentul de mandrie, va aduce cu el si motivatie crescuta. Insa, trebuie sa sarbatoresti si schimbarile sanatoase din viata ta si nu doar numarul pierdut de kilograme.

De exemplu, daca ai reusit sa-ti indeplinesti planul de a face sport de 4 ori pe sapatamana, fa o baie in spuma sau planifica o iesire cu prietenii.

Poti sa te si recompensezi, insa trecuie sa alegi recompensele potrivite. Evita recompensarea cu mancare. Iata cateva exemple:

  • Fa-ti manichiura
  • Mergi la film
  • Cumpara-ti un tricou nou pentru antrenament
  • Inscrie-te la cursuri de gatit

Concluzie: Sarbatoreste fiecare realizare in procesul de slabire si recompenseaza-te pentru  a-ti spori motivatia.

  1. Gaseste sprijin in plan social

Oamenii au nevoie de sustinere si incurajari pentru a se mentine motivati. Spune-le prietenilor si familiei despre telurile tale, pentru ca ei sa te poata ajuta in procesul de slabire. Multe persoane considera ca e mai usor alaturi de un prieten care lupta de asemena cu kilogramele. Va puteti antrena impreuna, va puteti incuraja reciproc, dar va puteti trage si la raspundere unul pe altul la nevoie. Puteti cere ajutorul partenerului de viata, dar si familiei si prietenilor. Gaseste un grup de sustinere, cu care poti interactiona fizic sau on line.

Concluzie: Mediul social este important, pentru ca cei din jur te pot ajuta sau trage la raspundere. Adera la un grup, unde alte persoane ca si tine sunt in proces de slabire. Asta te poate motiva foarte mult.

  1. Ia-ti un agajament

Cercetarile arata ca cei care isi iau un agajament public, tind sa iti duca la indeplinire promisiunile. Povestind altora despre telurile tale, te va ajuta sa iti asumi raspunderea. Povesteste familiei si prietenilor, anunta pe paginile de socializare. Cu cat va sti mai multa lume, cu atat va fi mai mare dorinta ta sa te tii de cuvant. Investesti si intr-un abonament la sala. Plateste in avans. Daca ai facut deja investitia, e mai usor sa termini ce ai inceput.

Concluzie: Facand publica intentia de a slabi, vei putea sa ramai motivat si responsabil.

  1. Vorbeste si gandeste pozitiv

Oamenii care au asteptari pozitive si sunt increzatori in abilitatile lor de a-si atinge scopurile, reusesc sa slabeasca. De asemenea, oamenii care vorbesc despre schimbari benefice, motivele din spatele lor si pasii pe care ii fac pentru a le indeplini, au sanse mai mari de reusita. Asa ca incepe sa vorbesti in mod pozitiv depre slabire si despre pasii pe care ii urmezi, consemand verbal planurile tale.

Pe de alta parte, cercetarile arata ca persoanele care petrec mult timp doar visand la slabire, au sanse mici de a-si atinge scopul. Asta se numeste complacere. In loc de asta, mai bine e sa petreci putin timp, facand un contrast mental. Adica, imagineaza-ti ca ai atins numarul de kilograme dorit, iar apoi imagineaza-ti cateva obstacole care ar putea interveni.

Un studiu  pe 134 de studenti, a permis unora sa se complaca in mental, iar altora sa realizeze un contrast mental.  Studentii din al doilea grup, erau mai predispusi in a lua masuri, au mancat mai putine calorii si au facut mai mult sport.

Asa cum a demonstrat si studiul, contrastul mental este mai motivant si duce la mai multe realizari decat complacerea mentala, care iti poate pacali creierul ca slabirea s-a produs deja, iar tu nu mai trebuie sa iei nici o masura pentru a-ti atinge telul.

Concluzie: Vorbeste si gandeste pozitiv despre planurile tale, dar asigura-te ca esti realist si ca te focusezi pe etapele care iti vor aduce reusita.

  1. Gaseste solutii pentru eventualele provocari si esecuri

Factori de stres vor aparea in fiecare zi. Gasind modalitati si dezvoltand abilitati, te va mentine motivat, indiferent de ceea ce apare in drumul tau. Vor fi intotdeauna zile onomastice, sarbatori si petreceri la care va trebui sa participi. Este important sa te gandesti din timp la solutii pentru a aceste posibile de piedici in procesul de slabire. Asta te va ajuta sa nu te indepartezi de la planul stabilit si sa nu iti pierzi motivatia.

Multi oameni apeleaza la mancare pentru confort, iar asta poate duce la abandonul planurilor de slabire. Fa-ti planuri pentru ca acest lucru sa nu ti se intample tie.

Studiile au aratat ca oamenii care gestioneaza mai bine stresul si au strategii bine puse la punct, vor pierde mai mult in greutate si se vor si mentine.

Ia in consideratie urmatoarele metode, pentru a face fata stresului:

  • Fa sport
  • Respira corect
  • Fa o baie
  • Mergi afara si respira aer proaspat
  • Cere ajutor

Aminteste-ti sa planifici pentru sarbatori, evenimente sociale si mancatul in oras. Poti verifica meniurile restaurantelor inainte si poti alege locatia unde se serveste mancare sanatoasa. La petreceri, poti sa iti aduci prpriile alimente sanatoase, sau poti manca portii mai mici.

Concluzie: E important sa planuiesti pentru momentele de rascruce si sa gasesti solutii pentru a face fata stresului, asa incat mancarea sa nu mai fie mecanismul tau de refulare.

  1. Nu pretinde perfectiune si iarta-te.

Nu trebuie sa fii perfect pentru a pierde in greutate. Daca ai o aprbare de tipul „totul sau nimic”, ai putine sanse sa-ti atingi scopul. Cand esti prea restrictiv, te poti trezi spunand „am mancat hamburger si cartofi pai la pranz, asa ca pot sa mananc si pizza la cina”. In loc de asta, gandeste „am mancat un panz bogat, voi manca ceva usor si sanatos la cina”.  Evita sa te desconsideri daca gresesti. Gandurile negative la propria ta persoana, iti vor stirbi motivatia. In schimb, iarta-te. Aminteste-ti ca o greseala nu poate ruina totul.

Concluzie: Cand vrei sa atingi perfectiunea, vei pierde motivatia rapid. Fiind ingaduitor si flexibil cu propria persoana, vei reusi sa ramai motivat pe durata intregului proces de slabire.

  1. Invata sa iti iubesti si sa iti apreciezi corpul

Cercetari multiple au aratat ca persoanele care isi detesta corpul, nu resusesc sa slabeasca. Facand pasii necesari spre imbunatatirea imaginii de sine, vei putea reusi sa slabesti si sa te mentii. Mai mult decat atat, persoanele care isi iubesc corpul, tind sa alega o dieta pe care o pot sustine pe termen lung, si fac activitati care ii ajuta sa isi atinga scopurile.

Urmatoarele activitati te pot ajuta sa iti imbunatatesti imaginea de sine:

  • Fa sport
  • Apreciaza toate lucrurile pe care corpul tau le poate face
  • Fa ceva doar pentru tine, cum ar fi un masj sau manichiura
  • Inconjoara-te de oameni pozitivi
  • Nu te mai compara cu ceilalti, in special cu modelele
  • Poarta hainele care iti plac si care iti vin bine
  • Uita-te in oglinda si spune cu voce tare tot ce iti place la tine

Concluzie: O imagine de sine pozitiva, te poate ajuta sa ramai motivat si sa slabesti. Incearca activitati ca cele de mai sus ca sa te simti mai bine in pielea ta

  1. Gaseste tipul de antrenament care iti face placere

Sportul este o parte importanta in slabire. Nu doar pentru ca arde calorii, dar iti da si o stare de bine. Cel mai bun tip de antrenament pentru tine, este cel care iti face placere si pe care il poti sustine. Este important sa explori diferitele tipuri de antrenament pana vei ajunge la cel care e cel mai potrivit pentru tine. Ia in considerare si locatia in care vrei sa faci sport. Preferi in interior sau in aer liber. Te-ai simti mai confortabil intr-o sala sau la tine acasa? Gandeste-te de asemenea daca preferi sa faci sport in grup sau pe cont propriu. Compania altor persoane te poate tine motivat. Dar daca vei face sport singur, antrenamentul este la fel de eficient. Nu uita sa asculti si muzica la fiecare antrenament, s-a demonstrat ca ajuta la mentinerea motivatiei. Unele persoane fac sport pentru mai mult timp atunci cand asculta muzica.

Concluzie: Sportul nu te ajuta doar sa arzi calorii, te face sa te simti bine mental. Gaseste un tip de antrenament care sa-t faca placere si care sa poate deveni parte din rutina ta.

  1. Gaseste un model demn de urmat

Daca stii pe cineva care merita sa resprezinte un model pentru tine, urmareste-l si invata. Te va ajuta sa ramai motivat. Sa pui o fotografie cu un top model pe frigider, nu te va ajuta pe termen lung. Alege pe cineva cu care sa poti relationa. Poate fi un prieten care a reusit sa slabeasca si iti poate folosi drept inspiratie. Poti cauta si online bloguri inspirationale sau povesti ale oamenilor care au reusit sa slabeasca.

Concluzie: Un model te poate ajuta sa ramani motivat, dar e important sa alegi pe cineva cu care sa poti relationa.

  1. Ia-ti un caine

Cainii pot fi partenerii perfecti pentru slabit. De fapt, studiile arata ca un caine chiar te poate ajuta sa slabesti. In primul rand pentru ca datorita lor poti sa iti intensifici activitatea fizica.

Un stuidiu canadian, a relevat ca proprietarii de caini merg in medie 300 de minute pe saptamana, in timp ce persoanele care nu detin caini, merg aproximativ 168 minute pe saptamana.

In plus, cainii sunt si un suport social foarte bun. Spre deosebire de un prieten uman, cainii sunt intotdeauna fericiti si dispusi sa faca miscare. Ca un bonus, s-a demonstrat un animal de companie poate imbunatati starea de sanatate generala si buna dispozitie a proprietarului. Acesta din urma, poate prezenta colesterol scazut, tensiune arteriala scazuta si mai putine sentimente de singuratate si depresie.

Concluzie: A avea un catel, te poate ajuta sa scazi in greutate prin sporirea activitatilor fizice si poate aduce sustinere sociala sporita.

  1. Apeleaza la ajutor profesionist, atunci cand ai nevoie

Nu ezita sa ceri ajutorul unui profesionist care sa te sustina in procesul de slabire. Persoanele mai increzatoare si cu mai multe cunostinte, au sanse mai mari de a slabi. Asta poate insemna sa gasesti un nutritionist, de la care sa inveti despre alimentatie sanatoasa, sau in expert pe plan sportiv, care sa te invete cum sa te antrenezi corect.

Daca nu reusesti sa gasesti motivatia necesara, poti sa cauti un expert in nutritie sau sport, care are pregatire si in intervievare motivationala.

Concluzie: Profesionisti precum nutritionisti, antrenori sau psihologi te pot ajuta sa iti maresti motivatia si sa iti imbogatesti cunostintele, pentru a-ti putea atinge telurile de slabire.

 

Concluzie finala: Motivatia este extrem de importanta pentru a pierde in greutate si pentru mentinere pe termen lung. Oamenii gasesc diversi factori motivationali, asa ca e important sa descoperi ce functioneaza pentru tine in mod special.

Aminteste-ti sa fii ingaduitor cu tine insuti si sa sarbatoresti micile succese. Nu-ti fie teama sa ceri ajutorul profesionistilor.

Cu sustinerea si cunostintele necesare, poti sa ramai motivat pentru a ajunge la forma fizica ideala pentru tine

Despre motivatie am scris si eu in cartea “Schimbare prin Miscare” si am adaugat pasi concreti pe care tu sa ii  urmezi  si astfel sa nu mai abandonezi niciodata!

Comanda Ghidul aici : Schimbare prin miscare!

Sursa articolului: authoritynutrition.com

Traducerea si adaptarea : Mirela Gheorghe

No Tags

RELATED ARTICLES

Leave Comments

Categories