„Suntem ceea ce facem in mod repetat. Drept urmare, excelenta nu este un mod de a fi, ci un obicei.”                                                                                                                                                                         – Aristotel

Daca ai putea sa alegi unul, doua sau sapte obiceiuri pe care sa ti le formezi pentru urmatoarele luni – obiceiuri care ar avea cel mai mare imparct asupra vietii tale – care ar fi acelea?

De multe ori primesc aceasta intrebare, deoarece oamenii devin coplesiti atunci cand vine momentul sa faca schimbari pozitive in viata lor.

Acestia ma intreaba: care sunt cele doua obiceiuri cu care ar trebui sa incep?

Asta nu e o intrebare usoara. Eu am facut atat de multe schimbari in viata mea, de la renuntarea la fumat, pana la simplificarea modului de viata pentru reducerea datoriilor, si multe altele. Toate mi s-au parut importante si toate mi-au schimbat viata.

Dar daca ar fi sa o iau de la capat si ar trebui sa aleg doar una sau doua, acestea ar proveni din lista de mai jos. Enumerarea de mai jos reprezinta un plan pe care l-as urma eu in primele 6-7 luni pentru a-mi schimba viata, insa trebuie sa tii cont ca fiecare om e diferit. Nu trebuie sa imi urmezi alegerile cu exactitate, trebuie sa iti dai seama ce functioneaza pentru tine.

Astea fiind spuse, daca urmezi programul de mai jos si muncesti in a-ti insusi aceste obiceiuri, probabil ca viata ta s-ar imbunatati considerabil.

„Oamenii sunt asemanatori in natura lor, diferenta sta in obiceiuri” – Confucius

Cum sa dezvolti obiceiuri noi

Am scris de mai multe ori despre modalitatile optime de a adopta noi obiceiuri, dar iata care sunt recomadarile de baza:

  • Stabileste o provocare de 30 de zile, in care sa te concentrezi asupra unui singur obicei
  • Scrie pe hartie, impreuna cu motivele, obstacolele dar si strategiile pentru a le depasi
  • Asuma-ti in totalitate, in mod public
  • Tine un jurnal in care sa notezi progresele
  • Raporteaza zilnic progresele celor carora le-ai impartasit planul tau
  • Cauta sustinere in momentele de slabiciune, in oamenii din jurul tau sau in mediul on line
  • Recompenseaza-te pentru fiecare reusita
  • Daca esuezi, descopera ce nu a functionat, stabileste un plan si incearca din nou

7 obiceiuri mici care iti pot schimba viata

In regula, acum ca stim cum se formeaza un obicei – aminteste-ti sa sa iei cate unul pe rand – iata cele 7 mici obiceiuri in ordinea preferintelor mele (prioritatea lor poate fi diferita pentru tine).

 

 

  • Dezvolta gandirea pozitiva.

 

Am pus acest obiectiv in capul listei pentru ca il consider fundatie pentru dezvoltarea altor obiceiuri importante. Doar prin gandire pozitiva nu-ti vei atinge scopurile, insa te va ajuta prin a te mentine motivat

Am descoperi asta in timp ce incercam sa ma las de fumat. Atunci cand ma lasam in voia gandurilor negative, esuam. Insa atunci cand am invatat sa resping gandurile negative si sa ma concentrez pe cele pozitive, am reusit. Aceasta descoperire m-a incurajat sa exersez in mod repetat, pana cand am reusit sa implementez toate schimbarile si sa dezvolt obiceiurile de care aveam nevoie. Este un atu grozav pentru mine si cred ca va fi pentru majoritatea persoanelor.

Deprinde mai intai acest obicei si iti va fi usor sa le asimilezi pe toate celelalte. Incepe prin a fi constient de conversatiile negative pe care le ai cu tine. Noteaza pe o hartie, zilnic sau ori de cate ori semnalezi un gand negativ. In scurt timp le vei recunoaste si le vei putea strivi.

 

 

  • Fa sport.

 

Eu spun mereu cat de important este sportul si unii poate vor da ochii peste cap. Desigur sportul e sanatos, dar in ce masura iti poate schimba viata? Ma bucur ca ai intrebat:

  • Te face sa te simti mai bine in pielea ta si mai increzator. Asta duce la alte schimbari pozitive
  • Consolideaza obiceiurile de gandire pozitiva – trebuie sa ai o atitudine pozitiva pentru a putea sustine un program de antrenament.
  • Te elibereaza de stres si iti asigura o stare de bine, mental si general
  • Iti imbunatateste creativitatea. Nu pot sa demonstrez decat prin a-ti apune ca cele mai bune idei imi vin catunci cand fac sport

 

 

  • Single-tasking.

 

Ne-am obisnuit cu termenul multi-tasking, insa sunt motive puternice pentru care e mai bine sa te focusezi, pe rand, asupra unui singur obiectiv:

  • Vei fi mult mai eficient si vei  finaliza mai multe proiecte atunci cand te ocupi de fiecare in parte, spre deosebire de situatia in care iti distragi constant atentia cu sarcini diferite si cu treburi „urgente”
  • Vei fi mai putin stresat (si din proprie experienta) mai fericit pe parcursul zilei

 

 

  • Concentreaza-te asupra unui tel

 

Asa cum focusarea asupra unei singure activitati este mai eficienta, focusarea asupra fiecarui obicei in parte trebuie sa devina regula. Chiar daca poate parea dificil, sa te concentrezi asupra unui singur obicei, este cea mai puternica metoda pentru a-ti atinge scopurile. Atunci cand incerci sa iti asumi mai multe teluri in acelasi timp, iti epuizezi concentrarea si energia, iar acestea sunt componentele critice pentru a atinge un tel.

Daca ai 5 teluri pe care vrei sa le atingi? Alege-l pe primul. Daca e un tel pe termen lung, bucateste-l in mini –teluri si incepe cu ceva de poti face luna asta. Incepe prin a decide ce poti face astazi. Continua asa pana cand scopul este atins, actioneaza in pasi mici in fiecare zi. Apoi poti sa treci la urmatorul tel.

Unele obiceiuri trebuie implementate continuu, cum ar fi sa scrii pe blog sau sa sa faci sport in fiecare zi. In aceste cazuri, transforma-le in obicei.

 

  • Elimina tot ce nu e esential

 

Mai intai identifica ce e cu adevarat important – lucrurile din viata ta  care conteaza cel mai mult, pe care le iubesti. Apoi elimina restul. Asta va simplifica lucrurile si iti va oferi spatiul necesar pentru a te ocupa de esential. Acest proces functioneaza cu orice, cu viata ta in general, cu proiecte si sarcini, cu emiluri si alte metode ce comunicare.

Iti va fi usor  sa simplifici si sa te focusezi pe ceea ce e important, construind viata pe care o vrei.

 

  • Bunatate.

 

Da, bunatatea este un obicei si poate fi invatat. Concentreaza-te asupra lui in fiecare zi timp de o luna si vei observa schimbarile profunde din viata ta. Te vei simti mai impacat cu persoana ta, oamenii vor reactiona si te vor trata diferit. Pana la urma, e vorba si de karma.

Cum iti dezvolti obiceiul de a fi mai bun? Mai intai decide sa faci ceva bun pentru o alta persoana in fiecare zi. La inceputul zilei, gandeste-te la cei vei face si pentru cine. In al doilea rand, de fiecare data cand interactionezi cu cineva, decide sa fii atent, bun, prietenos si empatic. In alt treilea rand, treci peste micile politeturi si implica-te in actiuni mai ample, devenind voluntar in a ajuta pe cei suferinzi si in necaz.

 

  • Rutina zilnica.

 

Este atat de simplu si totusi a implementa o rutina zilnica, poate face o diferenta majora in viata ta. Cele mai bune obiceiuri zilnice, dupa cum am descoperit eu, vin la inceputul si la sfarsitul zilei. Asta inseamna ca trebuie sa stabilesti o rutina pentru inceputul zilei, pentru momentul in care incepi munca, pentru sfarsitul programului de lucru si pentru finalul zilei.

Cum iti va schimba asta viata?

Te va ajuta sa incepi in mod grozav ziua si sa o finalizezi prin a te pregati pentru urmatoarea zi. Te va ajuta sa inradacinezi adanc obiceiurile productive pentru a-ti imbunatati viata. Te va ajuta sa te concentrezi pe ce e important, nu doar pentru ce se iveste pentru a te distrage. Te va ajuta sa finalizezi tot ceea ce ti-ai propus pentru ziua in curs. Si asta inseamna foarte mult.

 

„Mai intai ne facem obiceiurile si apoi ele ne fac pe noi” – John Dryden.

Daca iti doresti sa faci o schimbare si vrei sa fii alaturi de alte persoane care trec prin  acelasi proces de schimbare, intra in acest grup special creat de mine pentru a ne monitoriza si ajuta!

 GRUP : “SCHIMBARE PRIN MISCARE”

Articol tradus si adaptat de Mirela Gheorghe

Sursa: zenhabits.net

 

RELATED ARTICLES

Leave Comments

Categories