Mai jos sunt raspunsurile prietenului si galateanului meu Bogdan “Zetu”. L-am urmarit mereu si-l admir pentru  profesionalismul si modestia de careda dovada. Raspunsurile lui o sa te convinga ca merita titulatura de mentor!

        1.De ce este important ca sa reducem procentul de grasime din corp?

        2.Ce se schimba din punc de vedere medical daca ajungem la greutatea ideala

 

Un procent de grasime ridicat duce la probleme de sanatate dintre cele mai grave.

Boli de inima, hipertensiune arteriala si poate duce pana la diabet sau anumite forme de cancer.

Acestea sunt aspecte medicale, nemaivorbind de cele pe plan psihologic precum scaderea increderei de sine,

schimbarea comportamentului in societate etc.

Deci, este foarte important sa scadem indicile de grasime corporala pentru a fi mai sanatosi si pentru a trai mai fericiti.

 

  1. Care crezi ca sunt alimentele care trebuiesc scoase din alimentatie intr-un astfel de program?

Alimentele care trebuiesc scoase din rutina zilnica atunci cand abordam un astfel de stil de viata sunt:

-alimentele prajite (de tip fastfood si nu numai),

-mezelurile, zaharul procesat,

-produsele de patiserie,

-sucurile carbogazoase si in general alimentele foarte procesate.

 

 

  1. Cat de importanta este alimentatia si cat antrenamentul ?    

Am auzit tot felul de impartiri pe procente (70% alimentatie, 30% antrenament), ceea ce personal cred ca este o aberatie.

Daca vrei sa schimbi felul in care arati, in care te simti si felul in care functionezi, trebuie sa te dedici 100% antrenamentului si 100% alimentatiei adecvate. Una fara alta nu va ajunge prea departe, ele completandu-se.

 

  1. Care este tipul de antrenament recomandat celor care vor sa arda grasimea si de cate ori pe saptamana? Dar cat sa dureze un antrenament? Cand stie ca un antrenament a fost la intensitatea necesara sa obtina rezultate cat mai rapide?

Cei care au ca scop arderea grasimii si hipertrofia musculara (cresterea in masa musculara calitativa) trebuie sa fie constienti ca acest lucru nu se va intampla peste noapte. Trebuie abordat ca stil de antrenament atat efortul aerob cat si cel anaerob.

Cu alte cuvinte iti poti face programul in asa fel incat sa te antrenezi cu greutati (intr-o sala de fitness) sau poti aborda la fel de bine si chalistenics, insa sa nu uiti de sesiunile de cardio sau de tip High Intensity Training sau High Intensity Interval Training.

Antrenamentul trebuie sa aibe loc de minimum 3 ori pe saptamana, timp de maximum 1h si iti vei da seama ca un antrenament este bun atunci cand te va speria gandul ca urmeaza sa il incepi si cand esti constient ca te va scoate din starea de confort.

 

 

  1. Spune-mi un circuit de cardio cu propria greutate care poate fi  facut atat de baieti cat si de fete  incepatori si avansati.

 

Un circuit cardio pentru incepatori cat si pentru avansati va cuprinde antrenarea mai multor grupe musculare cu ajutorul exercitiilor functionale. Diferenta dintre circuitul avansatilor si circuitul incepatorilor o va face numarul de repetari sau intervalul de timp de lucru si timp de repaus.

Exemplu: 15 sec alergare pe loc, 15 sec genuflexiuni cu saritura, 15 secunde flotari, 15 sec jumping jacks (incepatorii pot lua pauza de 5-10 sec intre serii, pe cand avansatilor nu li se va acorda aceasta pauza, ba chiar li se poate mari timpul de executie de la 15 sec la 20 sau 30 chiar).

 

  1. Care sunt cele mai intalnite mituri cand vine vorba de slabit?

 

Intalnite cel mai des de mine au fost miturile conform carora nu mai trebuia sa mananci dupa o anumita ora sau sa nu mai mananci dupa antrenament. Infometarea nu duce la slabit si la cladit muschi in acelasi timp.

 

     8.Care crezi ca sunt cele mai bune instrumente de masurat evolutia intr un proces de slabire/definire?

 

Oglinda este cel mai important instrument ! Stiu ca multi s-ar fi asteptat sa spun cantarul sau centimetrul, insa aceste instrumente devin dusmanii celor care sunt intr-un proces de schimbare/transformare corporala, dand batai de cap si stres.

 

       9.Care este cea mai des intalnita intrebare pe care o primesti cand incepi sa lucrezi cu un client? Care este raspunsul?

 

Cele mai dese intrebari sunt: „In cat timp pot slabi N kg?” Sau „Ce sa iau sa slabesc mai repede?

Oamenii inca mai cred ca exista formule magice sau trucuri care pot grabi acest proces, insa eu le spun ca daca isi doresc asta cu adevarat va trebui sa muncim impreuna cot la cot. Astfel, eu nu pot sti in cat timp va slabi un anume numar de kg, deoarece nu toti suntem conceputi la fel si celor care isi doresc anumite suplimente minune le spun ca nu exista asa ceva.

 

     10.Daca este sa pui pe pasi planul de actiune cand vrem sa slabim/definim, care sunt primii 5 pasi de actiune?

 

1.Constientizarea situatie in care ne aflam;

2.Intocmirea unui plan alimentar in functie de scopurile vizate

3.Intocmirea unui plan de antrenament;

4.Contactul permanent cu clientul si consilierea permanenta

5.Implicarea 100% in intreg procesul de slabire.

 

       11.Daca iti spun ca vreau sa ajung expert in acest domeniu, care este sfatul tau?

 

Sfatul meu este sa ai rabdare cu fiecare client si sa fii constient ca este posibil ca nu toti clientii tai sa fie pregatiti de o asemenea schimbare si sa nu raspunda planului tau asa cum te astepti. Trebuie sa fii consecvent si intr-o permanenta perfectionare. Succes !

Pe Bogdan il poti contacta :  ziuaz.bogdan@gmail.com

FB: https://www.facebook.com/zetu.bogdan.3?fref=ts

10428675_383271208490210_6606967670728401789_n-300x300

No Tags

RELATED ARTICLES

Leave Comments

Categories